Datum | in overleg |
Locatie | In overleg |
Categorie | Expertise / leesbevordering |
Groep | PO Bovenbouw (groep 6, 7, 8), PO Middenbouw (groep 3, 4, 5) |
Voor Leerkracht/Leescoördinator | |
Prijzen |
|
Download | Toevoegen aan agenda |
De leerkracht speelt een centrale rol bij de leesbevordering van leerlingen in de klas. Een goed voorbeeld doet goed volgen en zien lezen doet lezen. Een rijke leesomgeving is hierbij onmisbaar.
Hoe richt je als leraar zo’n leesomgeving in?
Wat is eigenlijk het verschil tussen leesbevordering en literaire vorming?
Welke werkvormen en materialen kunnen jou als leerkracht ondersteunen?
Hoe help je leerlingen een boek te kiezen?
Hoe biedt je hen plek en gelegenheid om tot lezen te komen?
Welke attitudes spelen hierbij een rol?
Hoe organiseer je een succesvolle boekenkring en maakt het eigenlijk iets uit wat je leest of is de Donald Duck ook goed?
Al deze elementen komen aan bod in deze interactieve presentatie over de leesomgeving op school en in de klas.
De duur van deze workshop is in te plannen tussen de 1 en de drie uur.
Per half uur wordt 1 punt in rekening gebracht.