Programmeren met Scratch, Javascript en Python
Categorie Media & Technologie
Groep Groep 5/6, Groep 7/8
Tags Programmeren
Terug

Programmeren met Scratch, Javascript en Python

Leerlingen leren op speelse wijze de beginselen van programmeren. Hoe denkt een computer? Hoe programmeer je een robot of game? De leerlingen gaan vooral aan de slag met de kindvriendelijke programmeertaal Scratch. We dagen de leerlingen extra uit door ook te starten met programmeren in JavaScript en Python.

Les : Programmeren met Scratch, JavaScript en Python
Aantal lessen : 1 tot 3
Groep : 5 t/m 8
Materialen : iPads en Scratch/CodeCombat
Schoolthema toepasbaar : nee
Leesbevordering : nee
Bibliotheekbezoek : ja, les kan in de Bibliotheek gegeven worden
Vaardigheden : creatief denken, probleem oplossen, computational thinking, samenwerken, zelfregulering, kritisch denken

Aanvullingen met betrekking tot coronamaatregelen
Afstand 1,5 meter : ja
Beweging in lokaal : nee
Online les mogelijk : ja, als alle leerlingen een eigen device hebben

Dag Datum Tijd
- in overleg
1 sep. 2021 - 30 jun. 2022
in overleg in overleg